יום שני, 23 בדצמבר 2013

שילוח בינלאומי - שילוח ימי מול שילוח אווירי

כאשר שולחים סחורה לארץ זרה, קיימות שתי אפשרויות עיקריות לביצוע השילוח: שילוח בינלאומי ימי, באמצעות ספינות הובלה, או שילוח בינלאומי אווירי, במטוסי מטען. כאשר שוקלים באיזו דרך לבחור, מומלץ ואף רצוי לקחת בחשבון את עלות ההובלה, את המהירות ואת המהימנות של השילוח בכל אחת מן הדרכים הללו.
שילוח ימי הינו השיטה הקלה, הזולה והמבוקשת ביותר להעברה בינלאומית של סחורה. בשיטה זו השתמשו גם לפני אלפי שנים והיא השיטה המקובלת ביותר להעברת סחורות גדולות בין יבשות. אוניות השילוח הינן אוניות מטען גדולות אשר באפשרותן, בניגוד לשילוח אווירי, להעביר כמות כמעט בלתי מוגבלת של סחורה ויתרונן הנוסף והמשמעותי בהשוואה לשילוח האווירי הינו העובדה כי בספינות לא קיימת הגבלה בנוגע לסוג המטען ולגודלו.
שילוח אווירי הוא דרך מהירה יותר להעברת סחורות, אולם דרך זו הינה, מטבע הדברים, יקרה ומסובכת יותר מבחינה ביורוקרטית. בשילוח בינלאומי אווירי עושים שימוש במטוסי מטען אשר יבטיחו את הגעת הסחורות במהירות ליעד וללא טלטול או סכנת הירטבות, בעיות הקיימות בספינות התובלה, אולם מלבד המחיר הכבד שבהובלה מסוג זה, קיימות מגבלות שונות להעברת סחורות במטוסים, כגון סוג הסחורה, משקלה וכמות החומר המועבר בשילוח בודד. יצוין כי קיימות דרכים להוזלת עלותו של השילוח האווירי, וזאת באמצעות טיסות עקיפות אל היעד. בשילוח אווירי מומלץ להשתמש כאשר קיימת חשיבות בהובלת הסחורות תוך זמן קצר אל היעד, לרבות מקרים של העברת תרופות, חומרים מתכלים או מוצרים בעלי חיי מדף קצרים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה